Molts serveis -serveis públics- de la nostra ciutat i barris, continuen instal.lats en l’atenció amb cites prèvies. A veure, això ja és permanent? No era provisional? Per favor.
De fet, a l’OH (Oficina de l’Habitatge) ni s’han molestat en treure el cartell des de la pandèmia, el típic “atenció-només-amb cita prèvia”…per motius de seguretat sanitària! (……………) Estalviant paper, això sí.
.Model Serveis Socials Districte II
.Model OH (Oficina de l’Habitatge de l’Hospitalet).
Compartim una entrada publicada fa mesos, que continua vigent:
MOLT FARTES DE LES CITES PRÈVIES
Ja teníem una administració electrònica de pandereta, però és que ara és de traca. L’exclusió de l’atenció, si no és “només (i subratllat) amb cita prèvia”. Que no tens Internet o no saps fer el tràmit?: Busca’t la vida perquè l’atenció digital ja no és un complement, sinó que ha substituït una part de la presencial. I com no hi ha prou familiars, amics o telecentres públics a prop que et puguin ajudar si no en saps, sempre pots anar a un locutori i pagar perquè et treguin la cita.
Un cop superada la primera barrera i ja connectades a Internet, comprovarem que algunes de les pàgines web de serveis públics com el de la Seguretat Social, només estan operatius fins a les 12h però ens informen que sempre podrem descarregar-nos una App que dona cites fins a les 11h. La web del Sepe, ens diuen, només dona cites fins a les 9h i amb un cupo limitat de 20 cites al dia segons quina oficina…
Per continuar fent la gestió moltes vegades haurem de resoldre problemes del calibre: “2+2” entre les opcions: “pera-pedra-quatre-pinya”, per assegurar-li a la màquina que no som un robot. I arribades a aquestes alçades, si aconseguim la preuada cita prèvia perquè ens atenguin, no sempre presencialment, sinó aconseguir una simple trucada telefònica, filtre rera filtre, perquè ens encanten les gimcanes i tenim un gran sentit lúdic a la vida (gamificada), podem acabar amb la sensació de que “nosaltres-no-som-d’eixe-món”.
La burocràcia sí que s’ha multiplicat per quatre…El surrealisme continua quan veus cartells a les portes de certs serveis que tenen les penques d’anunciar “Atenció personalitzada”, quan mai ha estat tan despersonalitzada…: “No acuda a nuestra oficina”.
Verbigràcia: hem arribat a veure ‘Justificants d’intent de sol·licitud de cites prèvies’. Ni en el millor somni de les vanguàrdies surrealistes i dadaistes del segle passat, haguessin concebut aquesta meravella. Ni els germans Marx i la seva ‘part contractant’…
No anem bé, no estem bé.
Molt fartes de les cites prèvies i deshumanització era post Covid. Maltracte institucional: dictadura de les cites telemàtiques quan ni els telèfons ni els taulells funcionen.
A veure si entre totes conjurem una mica la robotització, deshumanització, doble burocràcia, i un sistema de cites prèvies que perpetuen la desatenció, l’exclusió i el maltracte (a la gent més vulnerable, en particular). Com sempre, es necessiten persones, a l’altra banda de la finestreta!
Aixequeu la persiana de debò. Continuarem anant juntes a reivindicar els serveis públics, que són de totes. Però necessitem persones en la primera línia d’atenció, sempre. Cap a on anem?



dijous 3 Novembre 2022 at 12:53 pm
Bon dia, Em dic Montserrat i he llegit l’article i estic completament d’acord en tot el que diuen, ara tot ho tens que fer per internet , no tothom tenim accés, ni sabem, i no diguem de trucar per telefono, no es posen o et surt un robot. És igual que truquis a la companyia de la llum, de l’aigua, del gas, l ‘agencia tributaria, la seguretat social, els bancs, etc, etc, etc. Resumint, a tots els serveis que les persones necessitem ara tot és teletreball per treballar menys i cobrar més, per la falta d’atenció que tenen vers a la ciutadania, les persones estem molt enfadades. Mani qui mani no hi ha res que vagi be. Si no canvia la situació no us votaran ni les rates. Una colla d’incompetents.
dijous 3 Novembre 2022 at 1:07 pm
Para mi con 70 años es un imposible aprender a pedir una cita médica por internet y no es por falta de interés en aprender sino porque mi cabeza no da más, lo cual me provoca una inseguridad
absoluta y desgraciadamente no encuentras personas que puedan o quieran explicarte. En esta sociedad los mayores está claro que estorbamos, cada vez nos lo ponen todo más difícil.
7
dijous 3 Novembre 2022 at 1:07 pm
Yo pido que sigan las cosas como antes, que hayan personas en el mostrador, que den la hora directamente, para lo que se necesite, y los médicos verlos personal y resultado de los análisis que sea personal para que expliquen lo que tenemos, porque muchas personas mayores como yo, no sabemos hacer las cosas por internet y no tenemos quien nos las haga. Y además para eso pagamos la Seguridad Social, sin nosotros no existiría.
dimecres 16 Novembre 2022 at 12:30 pm
Las nuevas tecnologias no están ayudando a las personas mayores en contra de lo que seria lógico y tendriamos que empezar a exigir que se nos tubieran un poco mas en cuenta .Somos muchos y despues de una vida de trabajo nos merecemos unas facilidades para nuestras citas diarias
dimecres 16 Novembre 2022 at 12:31 pm
Independientemente de que tengas que bajar tus app con las consiguientes dificultades que nos ocasionan y la obligación de tener un teléfono con internet. De que sirver si estas aplicaciónes no funciona en ocasiones, como me esta pasando con la Meva Salut, que para descargarte el certificado Covid de la Union Europea no hay forma humana de poderlo solicitar.
dimecres 16 Novembre 2022 at 12:36 pm
Yo soy una señora de 67 años por lo que se ve para la gente que tenemos una edad avanzada cada vez nos ponen las cosas más difíciles no hay derecho a que en el ambulatorio no haya personas para ayudarnos a darnos para que nos visiten los médicos o bien el de cabecera o los especialistas todo ya les avisamos por un correo electrónico y si yo en casa no tengo internet cómo me llega a mí la cita prevía , en resumidas cuentas que las personas mayores lo tenemos peor.
dimecres 16 Novembre 2022 at 12:36 pm
SOY UNA SEÑORA DE SETENTA AÑOS Y CUANDO TENGO QUE PEDIR CITA PARA MEDICOS O PARA OTRA COSA TE DICEN MARCA UN NUMERO.
PARA QUE LE PONGAN CON ExTENSION O CON OTRA COSA, QUE ACABAS SIN SABER QUE HACER.
dimecres 16 Novembre 2022 at 12:46 pm
Es una pena como estan los consultas de los medicos es una verguenza tienes que pedir cita onlay para todo y el que no tiene internet ni save como funciona que ace sino tienes quien te asesore que hazes sino lo cambian sera un caos.
ino solo es la seguridad social es en todos los sitios oficiales falta gente qui en sera capaz de arregral esto