Una xarxa oberta, neutra i lliure de debó…
Talla els fils que et lliguen i coneix guifi.net!
Més de 20 persones s’han aplegat al Centre Cultural Metropolità Tecla Sala, el dia 2 de juliol de 2008, per a assistir a la presentació de la xarxa guifi.net i de l’Associació L’Hospitalet Wireless. L’edifici en el que es troba la seu de Joves per la Igualtat i la Solidaritat acull un node, des del maig de 2004, que dóna una senyal que arriba fins a la ciutat de Barcelona.
Guifi.net és coordinació, col·laboració, una xarxa oberta i lliure, però no és una iniciativa comercial, un proveïdor de serveis d’Internet (ISP), o un sistema de pagament. Tampoc no és cap associació, persona jurídica o empresa, tot i que no està tancada a col·laboracions d’aquest tipus. El més important: no exigeix res a ningú, cadascú aporta el que vol, sense cap tipus d’obligació.
S’explica com funciona, i què és el que es necessita. L’abast actual és de 4300 nodes, i el nombre d’usuaris supera els 10.000. Hi ha un gran desplegament a Catalunya.
El responsable de la iniciativa L’Hospitalet Wireless exposa qui són, i quins són els seus objectius com a associació. Mostren la cobertura de nodes a la ciutat de L’Hospitalet i els continguts, per exemple, dues portes a Internet mitjançant proxy, una ràdio via streaming d’àudio, un parell de hosting per web, per citar-ne alguns. A la xarxa hi ha molts servies i es pot col·laborar de moltes maneres. A la web es pot trobar tota la informació més ampliada i específica.
